سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه متخصص شویم و با تخصص خود به موفقیت برسیم ؟

چگونه متخصص شویم و با تخصص خود به موفقیت برسیم ؟

تا الان دست به چه کارهایی زدید تا در کار، علایق و مهارت خود متخصص شوید. چه مهارت هایی را آموختید؟ با چه افرادی مشارکت داشتید؟ و یا مسئولیت چه کارهایی را بر عهده گرفتید؟ در کسب و کار های واقعی، فقط برای اجرای عالی، پاداش عالی می پردازند. برا اجرای متوسط پاداش متوسط. و شکست و ناکامی برای نتایج زیرسطح موفقیت.

 

چه کارهای انجام دادید تا پاداش عالی دریافت کنید و درکار خودتان متخصص شوید؟


یکی از ویژگی های افراد موفق این است که در یک نقطه ی خاصی از حرفه ی خود تصمیم گرفتند عالی عمل کنند. آن ها تصمیم گرفتند تا در کاری که انجام میدهند بهترین باشند. تصمیم گرفتند هر بهایی را بپردازند، فداکاری کنند و هر اندازه ای که زمان مورد نیاز است سرمایه گذاری کنند. تا بتوانند در حرفه ی خود یک متخصص شوند.

در نتیجه با این تصمیم از خیلی از افراد متوسط جدا شدند تا در سطح بالا ی طبقه درآمد قرار بگیرند. طوری که امروز چندین برابر همکاران خودشان که این مسئولیت را نپذیرفتند درآمد دارند.

 

قطعاً برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که وقتی یک مهارت خاصی را یاد گرفتیم و متوجه شدیم که در آن مهارت یا فن استعداد داریم و به آن علاقه مند هستیم، قدم بعدی این بوده که از خود پرسیدیم چگونه متخصص شویم و مهارت و استعداد خود را شکوفا کنیم؟

 

شما با هر گذشته ای که داشتید می توانید یک کار خوب را شروع کنید. هر کسی که امروز کارش را خوب انجام میدهد یک روزی در کار خود ضعیف بوده. و قطعاً از همان اول در کارش متخصص نبوده. و این را هم بدانید، طبق منطق هر آنچه دیگران انجام دادند شما هم می تونید انجام بدهید. و این در مورد همه صحت دارد.

 

هیچ کس بهتر از شما نیست و هیچ کس باهوش تر از شما نیست. افراد در زمینه های مختلف نسبت به هم برتری دارند. به علاوه همه ی مهارت ها قابل یادگیری هستند. کسانی که در تجارت یا هر کار دیگر بهتر عمل می کنند، مهارت های اساسی را قبل از شما یاد گرفتند.

 

 

اگر چیزی را دیگران به دست می آورند اما شما به دست نمی آورید، فقط به این خاطر است که شما هنوز آن مهارت ها را یاد نگرفتید. در مورد هر چیزی که شما می توانید به دست بیاورید هیچ محدودیتی وجود ندارد. مگر محدودیت هایی که خود شما در ذهن و تخیل خودتان قرار دادید. اما این به این معنا نیست که دستیابی به چیزایی که می خواهید ساده باشد. نه به هیچ وجه این طور نیست. به دست آوردن هر چیز با ارزشی نیاز به مدت زمان طولانی و کار زیاد دارد. در صورتی که سخت خواهان آن باشید و سخت کار کنید.

 

 

لس براون یکی از سخنرانان معروف می گوید:

برای به دست آوردن چیزی که قبلا هرگز نبوده اید باید تبدیل به کسی شوید که هرگز نبوده اید.

گوته فیلسوف آلمانی می گوید:

بر ای بیشتر داشتن باید اول خودتان بیشتر باشید.

 

بنابراین چگونه متخصص شویم ؟

اگه تصمیم گرفتید در کار خود متخصص شوید و به یکی از بهترین ها تبدیل شوید، فقط باید یک سوال از خودتون بپرسید:

چطور به آن تخصص دست پیدا کنم؟

خیلی از افراد در سرتاسر دنیا مهارت ها و استعداد هایی که شما الان دارید را نداشتند اما به موفقیت های عالی رسیدند.

 

 

برای مطالعه ی کامل این مقاله بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید

 

ادامه ی مطلب